Als zakelijk dienstverlener klantrelaties verbeteren met consistente ervaringen

De digitale wereld van vandaag verandert de manier waarop een klant met een zakelijk dienstverlener communiceert steeds meer. Doordat klantenservice en klantervaring terrein beginnen te winnen ten opzichte van prijs en product als onderscheidende elementen van merken zijn er in de afgelopen jaren grote investeringen gedaan in mogelijkheden voor klanten om meer betrokken te zijn, feedback te geven en ervaringen te delen. In deze blog bekijken we hoe u als zakelijk dienstverlener ervaringen van klanten kan verbeteren terwijl u de productiviteit van uw medewerkers verhoogt.

Volgens een Aspect Software survey zegt 90% van de consumenten dat ze, over alle contactkanalen heen, samenhang en continuïteit van een merk verwachten. Het ontmantelen van afzonderlijke kennissilo’s kan bijdragen aan het creëren van consistente klantervaringen, maar welke andere factoren dragen hieraan bij?

De eerste keer gelijk goed

Volgens ‘Understanding Customers’ van Ruby Newell-Legner zijn er 12 positieve merkervaringen nodig om 1 negatieve te compenseren. Daarom dienen bedrijven ervoor te zorgen dat ze het gelijk de eerste keer goed doen om vervolgens een consistent goede ervaring te bieden. Dit betekent dat er vanaf het begin af aan van realistische klantverwachtingen uitgegaan moet worden.

“Het vergroten van het vertrouwen is een van de beste manieren om verwachtingen in goed banen te leiden… Als het een nieuwe relatie betreft, zijn er gewoon te veel onbekende factoren. Als u de klant een beter begrip geeft van uw beloften als zakenpartner zal dat behulpzaam zijn bij het in goede banen leiden van de verwachtingen”.

Ken uw klanten en alle fasen van het aankoopproces

58% van de bedrijven meet inconsistent of weet niet hoe ze de reis van hun klanten door het hele aankoopproces (cross channel journey) moeten meten. Als klanten iets vervelend vinden, is het wel dat ze meerdere malen om hetzelfde moeten vragen. Real-time inzage in service-interacties, aankopen en feedback over alle kanalen heen kunnen de klanttevredenheid verhogen.

Consistent gebruik over de verschillende kanalen heen is de sleutel tot de reis die de klant aflegt, ongeacht welke route een individu neemt om contact te zoeken. Een relatiebeheeroplossing, zoals Microsoft Dynamics 365, maakt het voor bedrijven mogelijk om alle interacties van alle contactmomenten vast te leggen over de hele reis die een klant aflegt.

Transparantie zorgt voor meer productiviteit

Als zakelijk dienstverlener dient u medewerkers die direct in contact staan met klanten toegang te geven tot real-time informatie over de klant om een meer persoonlijke, proactieve en voorspelbare betrokkenheid te creëren. U hoort op het tempo van uw klanten te werken en uw medewerkers moeten over de juiste real-time informatie en tools beschikken om direct statusupdates te kunnen leveren en snel te kunnen beslissen.

Projectmanagers zouden ook een algemeen inzicht moeten hebben in hetgeen wordt geleverd, inclusief status reviews van de verschillende projectfasen, de bezettingsgraad van resources en functionaliteit om inschattingen inzake het project te kunnen doen. Een Project Service Automation oplossing biedt transparantie door het hele bedrijf.

Resource Management

Getalenteerde professionals zorgen voor de meeste omzet bij een onderneming en vertegenwoordigen doorgaans 70% van de operationele kosten. Een meer effectieve benutting van de beschikbare expertise, plus een hogere productiviteit door samenwerking en het inzetten van best practices, kunnen de omzet per medewerker en de winstgevendheid van het bedrijf vergroten.

Het is van cruciaal belang om de juiste mensen te werven, hen op de juiste projecten te zetten en ervoor te zorgen dat ze hun expertise kunnen toepassen. Met Project Service Automation kunt u de fasen en taken van uw projecten plannen, teamschema’s bekijken en resources op basis van vaardigheden, kosten en beschikbaarheid toewijzen.

Microsoft Dynamics 365 for Project Service Automation

Meer dan ooit is het opbouwen en behouden van relaties en het handhaven van een positieve reputatie afhankelijk van de levering van uitmuntende en steeds persoonlijkere ervaringen. Niet alleen binnen een bepaald project, maar heel consistent voor alle interacties met klanten binnen het bedrijf.

Microsoft Dynamics 365 for Project Service Automation is ontworpen met de belangen van u als zakelijk dienstverlener in het achterhoofd. Een combinatie van consistent projectmanagement, intern resource management en communicatie. Volledig afgestemd om tegemoet te komen aan behoeften als kostenverlaging en het vergroten van de klanttevredenheid.

Bent u benieuwd wat Dynamics 365 for Project Service Automation voor u kan betekenen? Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Prodware.

Recent Posts

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.